Tuesday, January 16, 2007

Went back to work yesterday. But not before kecoh-kecoh kat rumah dulu. As usual, bangun awal to mandi and solat. Sarah pun bangun jugak. Sigh... this little one is not like the sisters masa baby dulu. They never woke up as early as Sarah. So terpaksa bergilir dengan Amir untuk bersiap.

Turun bawah, express my breastmilk sambil menyusukan Sarah. She was still wide awake. So, terpaksa stop and serahkah Sarah to Bibik untuk tidurkan semula. Amir keluar beli breakfast. I have to wait for Kasim. Bibik Ah & Alya were coming to temankan Bibik kat rumah ni. Mak still did not trust her to handle the kids on her own. Well, nak buat macam mana. Tawakalillah ajelah.

After they came, I went straight to office, well... I went to CMMI workshop actually. Nak tahu apa perkembangan terbaru on CMMI since I have missed a bulk of it.

Went back home at 6.00 pm, the kids were all in one piece. Alhamdullilah. I said to Amir, probably tak payahlah ask Bibik Ah & Alya to come over to temankan Bibik ni. Sampai bila nak harapkan orang lain. Lagipun, Alya melalak sepanjang hari, Sarah pun susah untuk tidur. Lagipun, I monitor her bp. So far so good. Berserah pada Allah aje sekarang ni, mohon dilindungiNya my children.

I said to Bibik, if Sarah menangis sikit-skit tak apa. Then last night, while I was expressing my milk. I dengar Sarah menangis in her cot. Dengar Bibik kat dapur, kelentung kelantang dengan dirty dishes. Dia basuh pinggan and Sarah menangis. Ala.. Bibik ni, bila I kata it is ok for Sarah for cry skit-skit, does not mean it is ok for her to buat kerja lain and let Sarah cry unattended. Bila kita tegur, mulalah terkebil-kebil mata tu. Lama-lama I yang naik darah tinggi kalau macam ni.

0 comments: